A Közigazgatási Jogi és Pénzügyi Jogi Tudományos Diákkör 2013. március 19-én a helyszínen tanulmányozta a 2013. január 1-jétől működő Mórahalmi Járási Hivatal munkáját, amely az új szolgáltató központban került elhelyezésre, amely betölti a város közigazgatási, gazdasági, közösségi feladatokat is ellátó városközpontjának funkcióját. A járásszékhelynek otthont adó épület a megye egyik legszebb és legjobban felszerelt hivatali létesítménye.
A Hivatalban dr. Szántó Mária Járási Hivatal Vezető várta a programon résztvevő hallgatókat és a tanszék munkatársait. Informatív és széleskörű tájékozódást lehetővé tevő előadásban ismertette a járásszékhely szolgáltató központ beruházás megvalósításának folyamatát, a járási hivatalok megszervezésének és működésének a gyakorlati oldalát. Bemutatta a járási hivatalok feladatkörébe tartozó fontosabb közigazgatási hatósági ügyek csoportjait, pl. az okmányirodai feladatokat, a szociális hatósági ügycsoportokat, valamint a járási hivatalon belül működő szakigazgatási szerveket. Az előadást követő kérdések kapcsán rávilágított Hivatalvezető Asszony a működtetéssel kapcsolatos tranzakciós költségekre, a települési ügysegédek működésének kiemelt jelentőségére, valamint arra, hogy az új járási szintű szervezet kialakításának eredményeként máris jelentkezik a hatósági ügyintézés magasabb színvonalú ellátása, az egyes eljárások egységesítésének következményeként. Kitért arra is, hogy az új hivatali szervezet kialakítása igen nagymértékben érintette a települési jegyzők munkáját, hiszen az államigazgatási feladatok nagy része átkerült a járásokhoz. Hangsúlyozta a mórahalmi járáshoz tartozó települések (Ásotthalom, Bordány, Forráskút, Mórahalom, Öttömös, Pusztamérges, Ruzsa, Üllés, Zákányszék) polgármestereivel, jegyzőivel, képviselőtestületeivel való harmonikus együttműködés fontosságát.
A tájékoztatást követően lehetőség nyílt a hivatali épület megtekintésére. Az ügyfelek számára legkönnyebben elérhető helyen, a földszinten került elhelyezésre az Okmányiroda és a szakigazgatási szervek irodái. Az épület aulája azonban nemcsak kulturált várakozóhely az ügyfelek számára, hanem lehetőség kínálkozik kiállítások szervezésére. Az első emeleten a Díszterem, a Tanácsterem és a Járási Hivatal azon irodái kaptak helyet, amelyek nem elsősorban az ügyfélfogadást szolgálják. Ugyancsak az épületben helyezkedik el a Polgármesteri Hivatal is.
Összegzésként elmondható, hogy hasznos tudás birtokába kerülhettek a TDK tagjai, hiszen az elméleti tudást nemcsak támogatja, de ki is egészítik a gyakorlatban szerzett tapasztalatok.
Köszönjük a Közigazgatási Jogi és Pénzügyi Jogi Tanszék szervező munkáját és dr. Szántó Mária Hivatalvezető segítségét!
Galéria:
2009 tavasz ,2009 ősz ,Deilinger Viktória ,Fekete Orsolya ,Gyenge Balázs ,JNASZ ,Jakab Éva ,Józsa Zoltán ,Karsai Krisztina ,Laluska Pál ,Merkovity Norbert ,Mezei Péter ,Paczolay Péter ,Siket Judit ,Szeged ,Szeged IP Center ,Szöllősi László ,politológia ,politológiai tanszék ,verseny ,