A brit Ashgate Publishing kiadó gondozásában megjelent mű az USA és az Európai Unió trösztellenes és versenyjogi szabályozását összehasonlító szemszögből vizsgálja, azok egyik aspektusára, a korlátozó megállapodásokra fókuszálva a vertikális intra-brand árazás és a területi korlátozások összefüggéseiben.
Nagy Csongor István tanszékvezető egyetemi docens, a Nemzetközi Magánjogi Tanszék vezetőjének legújabb angol nyelvű könyve, a brit Ashgate Publishing kiadó gondozásában megjelent „EU and US Competition Law: Divided in Unity? - The Rule on Restrictive Agreements and Vertical Intra-brand Restraints” napjaink trösztellenes és versenyjogának illetve szabályozási politikájának egyik legaktuálisabb és ellentmondásosabb kérdését, a korlátozó megállapodásokra vonatkozó szabályozást vizsgálja a vertikális intra-brand árazás és a területi korlátozások kontextusában, összehasonlítva az USA és az Európai Unió szabályozását.
A könyv megvizsgálja a korlátozó megállapodásokra vonatkozó szabályozás szerkezetét a vertikális intra-brand árazás és a területi korlátozások összefüggéseiben, elemezve, összehasonlítva és kiértékelve ezek kezelését az Egyesült Államokban és az EU trösztellenes illetve versenyjogában. Megvizsgálja a "megállapodás" koncepcióját, mint a korlátozó megállapodások szabályozásának elsődleges kérdését, az antitröszt és versenyjogi elemzés célját és szerkezetét, a vertikális intra-brand megállapodások és területi korlátozások kezelését és ezek helyét a trösztellenes/versenyjogban.
A vertikális intra-brand korlátozások kezelése az egyik legvitatottabb kérdés napjaink versenyjogában és szabályozási politikájában, valamint ebben a tekintetben jelentős eltérések vannak a világ két vezető jogrendszere között. Az USA-ban, a viszonteladási árak rögzítése hatás-analízist von maga után, míg az EU-ban ez szinte teljesen tiltott. Ehhez hasonlóan az USA-ban a területi korlátozásokat lazábban kezelik, míg az EU-ban az abszolút területi védelem - az egységes piac imperatív alapelve miatt - ez szigorúan tilos.
A jogi elemzés újszerű megközelítését alkalmazó mű fokozott érdeklődésére számíthat elsősorban az üzleti és kereskedelmi jog, a nemzetközi jog és összehasonlító jog szakértői részéről.
Adatok:
Cím: EU and US Competition Law: Divided in Unity? - The Rule on Restrictive Agreements and Vertical Intra-brand Restraints
Szerző: Dr. Nagy Csongor István tanszékvezető egyetemi docens SZTE-ÁJTK
Kiadó: Ashgate Publishing
Megjelenés: 2013. január
Terjedelem: 234 oldal
ISBN: 978-1-4094-4230-1
Az Ashgate Publishing honalpja alapján
2009 tavasz ,2009 ősz ,Deilinger Viktória ,Fekete Orsolya ,Gyenge Balázs ,JNASZ ,Jakab Éva ,Józsa Zoltán ,Karsai Krisztina ,Laluska Pál ,Merkovity Norbert ,Mezei Péter ,Paczolay Péter ,Siket Judit ,Szeged ,Szeged IP Center ,Szöllősi László ,politológia ,politológiai tanszék ,verseny ,