Rousseau és az aktív tanulás – avagy miért tanulunk neveléstörténetet?

Időpont: 11:00–11:20

Terem: 2419 terem

Előadó: Dancs Katinka


Ezeket a szakokat/specializációkat ismerheted meg itt jobban: pedagógia BA, pedagógia minor


A foglalkozás a pedagógiai tanulmányok elengedhetetlen részét képező neveléstörténeti kurzusokba nyújt betekintés. A foglalkozás fő témája az a kérdés, hogy miért is fontos neveléstörténetet tanulni. Ehhez Jean-Jacques Rousseau, 18. századi filozófus pedagógiai gondolatait vizsgáljuk meg. Az elemzés segítségével azt szemléltetjük, hogy már évszázadokkal ezelőtt megjelent annak a felismerése, hogy a tanulók önálló tevékenységére építő tanulási folyamat számos haszonnal jár.

Friss Hírek

Friss Hírek RSS

cover-weblap-01

A Kolozsvárról Szegedre költözött Magyar Királyi Ferencz József Tudományegyetemen 100 évvel ezelőtt, 1924-ben Buday Árpád és Banner János kinevezésével indult meg a régészeti intézet működése. Az elmúlt 100 évben kisebb kihagyással ugyan, de folytonos volt a régészeti oktatás, és tudományunk olyan meghatározó alakjai tanítottak és kutattak az intézetben/tanszéken, mint Trogmayer Ottó és Fodor István. Az egykori oktatóinkra is megemlékezve az intézet/tanszék fennállásának centenáriumát több, az esemény fontosságához méltó programmal ünnepeljük meg 2024. május 21. és 23. között.